«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

بازیگر مشهدی از نخستین فیلم سینمایی‌اش می‌گوید | جواد خواجوی: گروهی می‌گویند طرف یک صفحه اینستاگرام داشته و بازیگر شده است

  • کد خبر: ۲۱۰۶۵۰
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
بازیگر مشهدی از نخستین فیلم سینمایی‌اش می‌گوید | جواد خواجوی: گروهی می‌گویند طرف یک صفحه اینستاگرام داشته و بازیگر شده است
جواد خواجوی با اشاره به رفاقتی که به واسطه همشهری بودنش با بهروز شعیبی دارد، بیان می‌کند: ما برای نحوه ایفای نقش گپی زدیم و سعی کردم همان صحبت‌ها را اجرایی کنم. خدا را شکر نتیجه اش هم بد نشد و مردمی که کار را تماشا کردند، شخصیت محسن را دوست داشتند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز امسال در جشنواره فیلم فجر علاوه بر هنرمندان شناخته شده مشهدی، دو بازیگر جوان شهرمان نیز حضور دارند؛ جواد خواجوی و سینا رازقی که هر دو تئاتر را زیر نظر جواد رحیم زاده شروع کردند و هردو نیز با حضور در سریال «نوروزرنگی» به کارگردانی علی مسعودی به مخاطبان و اهالی سینما و تلویزیون معرفی شدند.

این دو بازیگر در اولین تجربه حضورشان در جشنواره فیلم فجر با بازیگران و کارگردانان شناخته شده و نام آشنایی همکاری کرده اند که می‌تواند تعیین کننده ادامه مسیرشان در سینما و تلویزیون ایران باشند. به بهانه بازی جواد خواجوی در فیلم «آغوش باز» و سینا رازقی در فیلم «نبودنت» با این دو هنرمند گفت وگویی کرده ایم که در ادامه پیش روی شماست.

حضور در فیلمی احساسی

جواد خواجوی که تجربه بازی در سریال‌های «نوروز رنگی»، «آفتاب پرست»، «محرمانه»، «سرباز» و «یاغی» را در کارنامه دارد، در اولین حضورش بر پرده سینما با بهروز شعیبی، سینماگر مشهدی، همکاری کرده و در فیلم «آغوش باز» به ایفای نقش پرداخته است. او از پیشنهاد بازی در این فیلم به عنوان اولین و جذاب‌ترین پیشنهادی که در عرصه بازیگری سینما داشته است، یاد می‌کند و می‌گوید: من ابتدا فکر می‌کردم آقای شعیبی نقش کوچک تری را برایم در نظر گرفته است، اما پس از صحبت هایمان متوجه شدم قرار است نقش «محسن» را ایفا کنم که به نسبت پررنگ است؛ شخصیتی که برای پیشرفت دست به هرکاری می‌زند. البته این را باید بگویم که آقای شعیبی هر نقشی را به من پیشنهاد می‌داد، بی شک می‌پذیرفتم.

خواجوی با اشاره به رفاقتی که به واسطه همشهری بودنشان با بهروز شعیبی دارد، بیان می‌کند: ما برای نحوه ایفای نقش گپی زدیم و سعی کردم همان صحبت‌ها را اجرایی کنم. خدا را شکر نتیجه اش هم بد نشد و مردمی که کار را تماشا کردند، شخصیت محسن را دوست داشتند.

این بازیگر یادآور می‌شود: زمانی که می‌خواهم کار تصویری انجام دهم، ترسی در وجود دارم. چون همیشه گروهی هستند که بدون تحقیق درباره آدم ها، فقط با نگاهی سطحی می‌گویند طرف یک صفحه در اینستاگرام داشته و حالا بازیگر شده است. با وجود این، من همواره سعی کرده ام کارم را به نحوی انجام دهم تا بتوانم نظر این گروه را تغییر دهم. خواجوی در ادامه درباره ژانر فیلم جدید شعیبی نیز توضیح می‌دهد: این فیلم در ژانر کمدی و درام ساخته شده است. البته بخش درامش شاید کمی پررنگ‌تر باشد. به نظر خود من «آغوش باز» فیلمی احساسی است. چون در هر لحظه احساسات مخاطب را درگیر می‌کند.

او «آغوش باز» را اثری متفاوت در کارنامه شعیبی می‌داند و یادآور می‌شود: بسیار خرسندم که اولین فیلم سینمایی ام را با بهروز شعیبی، یکی از کارگردان خوب سینمای ایران، کار کردم؛ کارگردانی شریف، بااخلاق، حرفه‌ای و مهربان که همه از کارکردن با او لذت می‌برند.

این هنرمند درباره پیش بینی اش درباره استقبال مردم از فیلم «آغوش باز» در اکران‌های عمومی می‌گوید: فکر می‌کنم استقبال خوبی از این فیلم صورت بگیرد. چون نه کمدی محض محسوب می‌شود و نه یک اجتماعی تلخ. «آغوش باز» اثری شیرین، جذاب و احساسی است که هرکسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

خواجوی که بیشتر به واسطه حضورش در سریال «نوروز رنگی» در میان مخاطبان آثار تصویری شناخته می‌شود، درباره تأثیر این سریال در مسیر بازیگری او و دیگربازیگران این مجموعه بیان می‌کند: آن سریال برای من و دوستانم بسیار جذاب بود و بی شک تأثیر بسزایی در مسیر بازیگری همه ما داشت. چون پروژه‌ای بود که دیده شد و مردم دوستش داشتند.

او همچنین از بازی خود در دو سریال‌های جدید «فراری» و «پشت پرده» خبر می‌دهد که قرار است به زودی روی آنتن تلویزیون بروند.

فیلمی با محوریت مهاجرت

سینا رازقی در اولین تجربه حضورش در سینما جلو دوربین کاوه سجادحسینی رفته و در فیلم «نبودنت» به ایفای نقش پرداخته است: «آقای سجادی و گروهشان دنبال فردی می‌گشتند که با موسیقی رپ آشنا باشد و بتواند رپ بخواند. من هم به واسطه فعالیت‌های شخصی که در این زمینه از موسیقی داشتم، از طریق جواد خواجوی به گروه معرفی شدم و خوشبختانه پس از خواندن فیلم نامه و تمرین آواز برای حضور در فیلم «نبودنت» انتخاب شدم.»

او درباره فضای فیلم «نبودنت» نیز توضیح می‌دهد: این فیلم خیلی واضح و بی پرده به موضوع مهاجرت می‌پردازد؛ موضوعی جذاب که به یکی از دغدغه‌های جدی جامعه امروز ما تبدیل شده است. علاوه بر خط اصلی، یکی از جذابیت‌های دیگر سریال برای خود من، دغدغه‌های کاراکترم (عادل) درباره موسیقی رپ بود و به نظرم به این نوع از موسیقی هم به خوبی در فیلم پرداخته شده است.

این بازیگر با اشاره به تجربه خوبی که در همکاری با کاوه سجادحسینی پشت سرگذاشته است، بیان می‌کند: آقای سجادی کارگردانی است که بسیار با بازیگرانش تعامل و معاشرت می‌کند و تلاش دارد خودش و بازیگر با هم به یگانگی در اجرا برسند. برای من تجربه همکاری با این کارگردان حرفه‌ای خیلی لذت بخش بود و از او و دیگرعوامل گروه بسیار یاد گرفتم.

او ادامه می‌دهد: «نبودنت» تجربه اول من در سینما و بازی در مقابل بازیگران بزرگ محسوب می‌شود. از این رو ابتدا استرس زیادی داشتم، ولی همه بازیگران ازجمله سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و امیر آقایی در تمرین‌ها به من بسیار کمک کردند و باعث شدند استرسم کمتر شود و بتوانم با اعتمادبه نفس بیشتری جلو دوربین بروم. درواقع می‌توانم بگویم حضور در فیلم «نبودنت» برای من یک دوره بازیگری بود و در هر لحظه می‌توانستم چیز جدیدی یاد بگیرم.

رازقی درباره چالش‌هایی که در ایفای نقش «عادل» با آن روبه رو شده است، نیز بیان می‌کند: از روز اولی که من برای حضور در فیلم «نبودنت» انتخاب شدم، قرار شد با توجه به تجربه‌ای که در زمینه موسیقی رپ دارم، شعر‌هایی را که می‌خواهم اجرا کنم، خودم بنویسم. همین موضوع یکی از چالش‌های من در روند پیش تولید و تولید کار بود. یعنی من هم زمان هم درگیر نوشتن شعر‌های رپ و هم درگیر بازی شدم. البته این اتفاق برایم جذاب هم بود. چون خوانندگی و نوشتن رپ را به صورت جدی تجربه نکرده بودم.

این بازیگر ابراز امیدواری می‌کند که اتفاقات خوبی برای فیلم «نبودنت» در جشنواره رخ دهد و زحمات گروهشان دیده شود. رازقی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره تأثیر بازی در سریال «نوروز رنگی» بر مسیر حرفه‌ای اش می‌گوید: «نوروز رنگی» اولین سریالی بود که من به صورت حرفه‌ای کار کردم؛ سریالی که با توجه به دریافت بازخورد‌های خوب در زمان پخش، به کارنامه خوبی برایم تبدیل شد و تجربه حضور در این مجموعه بسیار در پروژه «نبودنت» به من کمک کرد.

او که از زمان دانشجویی به تهران مهاجرت کرده است، درباره تجربه‌های بازیگری اش در مشهد نیز توضیح می‌دهد: من از حدود یازده سالگی تئاتر را در مشهد با استاد سیدجواد رحیم زاده شروع کردم و سپس از طریق او وارد دنیای حرفه‌ای تئاتر شدم. به جرئت می‌توانم بگویم الفبای این کار را سیدجواد رحیم زاده به من آموخته است.
این بازیگر همچنین با اشاره به علاقه اش به بازی در تئاتر، بیان می‌کند: از آنجا که من کارم را با تئاتر شروع کردم، عشق زیادی به این رشته دارم و هیچ وقت نمی‌توانم صحنه تئاتر را رها و فقط در دنیا تصویر کار کنم.

رازقی ادامه می‌دهد: حدود یک سال ونیم از آخرین کار تئاترم گذشته و دلم برای صحنه خیلی تنگ شده است و مشتاقم که دوباره تئاتر کار کنم.

او این روز‌ها نیز در حال بازی در سریال «بدل» به کارگردانی علی مسعودی است که به احتمال زیاد در نوروز ۱۴۰۳ روی آنتن تلویزیون می‌رود.

جواد خواجوی در اکران مردمی فیلم «آغوش باز»:
امیدوارم همه فیلم‌ها در مشهد نمایش داده شود

بیست ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد در سینماهویزه با اکران فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی آغاز شد؛ فیلمی که توانست مخاطبان زیادی را به سالن شماره یک سینماهویزه بکشاند؛ هرچند همه آن‌ها را راضی نکرد. برخی مخاطبان معتقد بودند که «آغوش باز» فیلمی خانوادگی، احساسی و آرام بوده و توانسته است نظر آن‌ها را جلب کند و برخی دیگر نیز بر این باور بودند که فیلم قصه‌ای ضعیف را روایت کرده است و آن‌ها با توجه به سابقه شعیبی انتظار تماشای فیلم قوی تری داشته اند.

در این اکران جواد خواجوی، هنرمند مشهدی و یکی از بازیگران فیلم سینمایی «آغوش باز»، هم حضور داشت. او ضمن گرفتن عکس با علاقه مندان، پس از نمایش فیلم در سالن شماره یک سینماهویزه حاضر شد و از استقبال مردم و اینکه فیلم «آغوش باز» را برای تماشا انتخاب کرده اند، قدردانی کرد.

خواجوی همچنین یادآور شد: قشنگ‌ترین و لذت بخش‌ترین لحظه برای من این است که در همان سینمایی که آرزو می‌کردم فیلمم اکران شود، در کنار خانواده ام و همشهری هایم بنشینم و فیلمم را تماشا کنم. او ابراز امیدواری کرد که دیگرفیلم‌ها هم به جشنواره مشهد برسد و همشهری هایش بتوانند همه فیلم‌ها را ببینند.

خواجوی با اشاره به استقبال مردم مشهد از اکران فیلم‌های مختلف و تئاتر‌های روی صحنه، خطاب به حاضران در سالن گفت: هر رویداد هنری که در مشهد برگزار می‌شود، مردم ما سنگ تمام می‌گذارند. امیدوارم قدر شما را بدانند و همه اتفاقات خوب در این شهر برای شما هم رخ دهد. این بازیگر همچنین در پایان صحبت هایش بیان کرد: من عضو کوچکی از فیلم «آغوش باز» هستم و جای بهروز شعیبی و دیگرعوامل در اینجا خالی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->